.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصولگرایان قدردان رضایی باشند

بنا به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه علامه، جلسه پرسش و پاسخ در دانشكده علوم اجتماعي اين دانشگاه با حضور رضا طلايي نيك، نماينده دكتر محسن رضايي بعد از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايرنا، "رضا طلايي نيک" درجمع دانشجويان دانشکده علوم اجتماعي و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي، افزود: احمدي نژاد با وجود تلاش بسیار و فعالیتهای مستمر، نتوانسته از تمام ظرفيتهاي ملي و نيروهاي کارآمد موجود کشور استفاده کند.

طلايي نيک با تاکيد بر اينکه در هيچ برهه اي مانند چهار سال دولت نهم، در حوزه اقتصاد درآمد ارزي ملي به بيش از 270 ميليارد دلار نرسيده است، اظهار داشت: ضعف مديريت اقتصادي دولت نهم يکي از مصاديق فرصت سوزي است.

حامي رضايي با اشاره به اينکه در زمان تحويل گرفتن دولت نهم، تورم 12 درصد بود اما هم اکنون 27 درصد است، ادامه داد: استفاده نکردن از ظرفيت هاي اصولگرايي در دولت نهم باعث شد که نتوانيم از فرصت ارزشمند بحران مالي در غرب و آمريکا استفاده کنيم و با برنامه اي دقيق سرمايه هاي سرگردان خارج شده از اين کشورها را جذب نماييم.

اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه بر خلاف نظر دولت، بحران اقتصادي جهان بر روي ايران تاثير محدودي گذاشته است، اظهار داشت: زماني مي توانستيم از فرار سرمايه ها در جهان به نفع خود استفاده کنيم، اما نتوانستيم.

طلايي نيک ميزان واردات در دولت نهم را 60 ميليارد دلار اعلام کرد و گفت: اين درحالي است که ميزان صادرات در اين دولت زير 20 ميليارد دلار بوده که باعث فرصت سوزي شده است.

حامي محسن رضايي در انتخابات رياست جمهوري در ادامه سخنان خود تاکيد کرد: کمتر از يک درصد اهداف سياست هاي اصل 44 در دولت نهم عملي شده و بيشتر سهام هاي شرکت هاي دولتي به نهادها و بنيادهاي دولتي رفته ولي به بخش خصوصي واگذار نشده است.

وي همچنين با انتقاد از ديگر نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، افزود: در حوزه اقتصاد هيچ کدام از نامزدها بجز آقاي رضايي داراي برنامه مشخصي نيستند و فقط به مصاديق اشاره مي کنند.

طلايي نيک خاطرنشان کرد: رضايي 270 بخش برنامه را براي حوزه هاي مختلف اجتماعي، سياسي، فرهنگي، سياسي و سيات خارجي آماده کرده و به مردم ارايه خواهد کرد.

وي يکي از برنامه هاي اقتصادي رضايي را قطع وابستگي به نفت در يک دوره چهار ساله عنوان کرد و ادامه داد: با برنامه هاي رضايي تا پايان عمر دولت دهم وابستگي بودجه دولت به فروش نفت را به صفر خواهيم رساند زيرا مي توان از ظرفيت علمي و فناوري هاي نوين استفاده کرد.

وي استفاده از پول نفت را در دولت نهم باعث تحميل اقتصاد پنهان به کشور دانست و تاکيد کرد: اقتصاد پنهان يعني اينکه فضاي کسب و کار، معاملات اقتصادي، و شبکه بانکي بصورت شفاف عمل نمي کنند و تغيير مکرر مديريت ها باعث اجراي سياست هاي مبهم شده است.

حامي رضايي با انتقاد از مراودات و همکاري هاي ديپلماتيک با کشورهاي آمريکاي لاتين افزود: آقاي رضايي نظرش اين است که بايد به جاي اين کشورها که منافع بسيار کمي را براي کشور به همراه دارند، براساس سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري بر روي 20 کشور همسايه و آسياي جنوب غربي تمرکز کنيم.

وي درباره طرح رضايي درخصوص دولت ائتلافي نيز گفت: دولت ائتلافي همزمان با ايده دولت وحدت ملي بيان شد که باعث به وجود آمدن ابهامات فراواني گرديد و بعضي از اغراض سياسي در اين شبهه سازي موثر بود اما دولت ائتلافي يعني از تمام ظرفيت هاي نظام در سطح مديران برتر و با مشارکت تمام اقوام ايراني استفاده شود.

نماينده دوره هفتم مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه رضايي اعتقادي به بحراني بودن شرايط کشور ندارد، اظهار داشت: به نظر رضايي در حوزه دفاعي و سياسي هم اکنون قدرت اول شده ايم اما اين نبايد باعث شود که ما از نابساماني هاي اجتماعي و اقتصادي غافل شويم.

طلايي نيک اعتقاد و التزام به دولت ائتلافي را شرط ورود افراد به اين حوزه دانست و ادامه داد: دولت ائتلافي برنامه محوري را بجاي شخص گرايي جايگزين کرده است.

وي همچنين درخصوص برنامه هاي سياست خارجي رضايي نيز اظهارداشت: اگر مي خواهيم سياست خارجي را به سمت يک سياست بهره مند ساز سوق دهيم بايد يک دولت مقتدر ائتلافي تشکيل دهيم.

اين حامي رضايي با تاکيد بر اينکه بايد به دوران شعار و شعارگرايي رييس جمهور پايان داده شود، تصريح کرد: بايد فردي که نسبت به مطالبات همه جانبه مردم توانايي اداره کشور را داشته باشد انتخاب کنيم.

اين نماينده سابق مجلس با انتقاد از احمدي نژاد افزود: چتر سياسي و مديريتي احمدي نژاد نسبت به اصولگرايان و نيروهاي توانمند بسيار محدود است و در نحوه تعامل دولت با تمام ارکان نظام مي توان رويکرد تنگ نظرانه دولت را مشاهده کرد.

طلايي نيک حضور رضايي در انتخابات را براي گسترش چتر اصولگرايي مناسب دانست و تصريح کرد: عدم حضور رضايي موجب محدود شدن چتر اصولگرايي و عدم پاسخ به بخش بزرگي از اصولگرايان و حتي افراد مستقل مي شد که وي اين خلاء را پر کرده و بايد جريان اصولگرايي قدردان وي باشند.

نماينده مردم کبودر آهنگ در مجلس هفتم ،احمدي نژاد را فاقد امکان گسترش چتر اصولگرايي عنوان کرد و تاکيد کرد: مردم در چند سال اخير نشان داده اند که به افراد جناحي گرايشي ندارند و به کساني راي مي دهند که داراي ويژگي هاي فردي و شخصيتي باشند.

وي دولت احمدي نژاد را متهم کرد که عمده سرمايه هاي درآمدي کشور را براي واردات، دادن يارانه و کمک نقدي به افراد فقير اختصاص داده است و ادامه داد: بايد اين پول ها را به توليد اختصاص مي داديم و اين دولت از جهت سطح تصميم گيري از تمرکز زدايي به تقليل سطح مديريت حرکت کرد.

طلايي نيک محور برنامه هاي دولت رضايي را تحول اقتصاد، انقلابي در فرهنگ و پوشش مسايل مديريتي عنوان و تصريح کرد: کاهش سلطه سياست در فرهنگ و رفع فضاي امنيتي در حوزه فرهنگ از برنامه هاي رضايي است و او فرهنگ و مسئوليت هاي فرهنگي را به اهالي آن خواهد سپرد.

حامي رضايي با اشاره به اينکه نبايد نسبت به زنان نگاهي انفعالي داشت و بايد از استعداد هاي اين افراد استفاده کرد، اظهار داشت: زن خانه دار نبايد مهجور و در حصار قرار گيرد.

طلايي نيک در پايان تصريح کرد: دولت کنوني در خصوص نهادينه کردن ارزش هاي انقلابي کارهاي مهمي کرده اما کافي نبوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.351 seconds.